Pegaz 700:
Model: 700 Pegaz
Producent: Predom Romet w Bydgoszczy
Lata produkcji: 1972-1976
Ilość egzemplarzy: nieznana
Historia powstania:
Pegaz jest pierwszym motorowerem z nowej rodziny, która od 1972 rozwijała się niezależnie od Komarów.
Główne jego cechy to mniejsze niż w Komarach koła, przeniesiony nad tylny błotnik płaski zbiornik paliwa, co znacznie ułatwiło wsiadanie, nowy silnik, - pierwszy w "kwadratowych" obudowach wyposażony w jednobiegową skrzynię biegów i sprzęgło od?rodkowe (napęd znany z wcześniejszego silnika S38-SH). Ciekawie zrealizowano sterowanie sprzęgłem i dekompresorem za pomocą jednej dźwigni - sprzęgła.
Wciśnięcie sprzęgła trochę mniej niż połowę skoku powodowało dociśnięcie okładzin sprzęgła i umożliwiało rozruch pedałami.
Mocniejsze wciśnięcie d?wigni uruchamiało dekompresor - co pozwalało mniej sprawnym fizycznie kierowcom "zakręcić silnikiem".
Dane Techniczne:
Silnik:
Typu 010 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
Średnica cylindra 38 mm
skok tłoka 44 mm,
pojemność skokowa 49,8 ccm.
Stopień sprężania 6,5.
Moc maksymalna 1,6 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min,
głowica ze stopu lekkiego.
Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie.
Rozrusznik nożny - pedały.
Paliwo - mieszanka (1:20) z olejemLux10
Gaźnik:
Poziomy typu GM-12F o ?rednicy gardzieli 12 mm
Główna dysza paliwowa 0,55 mm.
Filtr paliwa mokry siatkowy.
Sprzęgło:
Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
Automatyczna ze sprzęgłem odśrodkowym.
Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego cześciowo osłoniętym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
Podwozie albo rama jak kto woli :) :
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa
główna rura no?na o srednicy 45x2, pozostale o srednicy 30x2
Zawieszenie koła przedniego na krótkim wahaczu pchanym bez tłumienia, o skoku 50 mm.
Zawieszenie tylne bez tłumienia
Siodło pojedyncze typu rowerowego.
Dzwonek typu rowerowego.
Koła :
Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2,25-16.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.
Hamulce :
Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna :
Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Prądnica - iskrownik trzycewkowa o mocy 17W.
Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kolem magnesowym.
Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14x175.
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatlowa 15/15W, tylna 3W.
Sygnał elektryczny prądu zmiennego
Pojemności :
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 6,0 l
Ciężar :
Ciężar własny 45 kg
Dopuszczlne obcišżenie 130 kg
Zużycie paliwa :
1,7 l/100km przy 45km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)
Wskaźniki: :
Zdolnośc pokonywania wzniesien 25%,
Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T
Szybkośc maksymalna 50 km/h,
Szybkośc uzytkowa 35 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
wiśniowa, niebieska
Wyposażenie: |