Komar typ 2338 Komar 2:
Model: Komar 2338 Komar 2
Producent:Predom ROMET dawne - Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy
Lata produkcji: 1972-1974
Ilość egzemplarzy: nieznana
Historia powstania:
W roku 1972 do podwozia modelu 2330 zabudowano nowy zespół napędowy S-38 SH.
Miał on kilka istotnych zmian w stosunku do poprzednio stosowanych silników.
Moc maksymalna wzrosła do 1,25 KW przy 4700 obr/min,
moment obrotowy osiagnšł 2,9 Nm przy 3400 obr/min.
Zupełnie inaczej rozwiązano zespoły sprzęgła i skrzyni biegów zastępując je zamontowanym na czopie wału korbowego bębnowym sprzęgłem odśrodkowym zespolonym ze sprzęgłem rozruchowym.
Dodatkowo silnik wyposażono w dekompresor sterowany dźwignią sprzęgła.
Skrzynia biegów miała jedno stałe przełożenie, a prędkośc jazdy regulowano obrotami silnika.
Dane Techniczne:
Silnik:
Typu S-38SH o mocy 1,25 kW przy 4700 obr /min i momencie obrotowym 2,9 Nm przy 3 400 obr/min
Gaźnik:
Poziomy typu GM-12F
Sprzęgło:
Automatyczne sprzęgło mokre odśrodkowe z możliwością wyłączania ręcznego
Skrzynia biegów:
Stałe zazębienie - skrzynia jednobiegowa
Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłonietym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
Podwozie albo rama jak kto woli :) :
Rama o konstrukcji rurowo - tloczonej.
Koło tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia.
Siodło pojedyncze , schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy
Koła :
Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,25-23.
Ciśnienie powietrza
przód 1,75,
tył 2,25 bar.
Hamulce :
Bębnowe sterowane mechanicznie.
Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna :
Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Prądnica - iskrownik trzycewkowa o mocy 17W.
Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kolem magnesowym.
Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
Świeca zapłonowa M14x175.
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatlowa 15/15W, tylna 3W.
sygnał elektryczny bateryjny 1,5V
Pojemności :
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 6,0 l
Ciężar :
Masa własna: 50kg
Dopuszczalny ciężar: 130 kg
Zużycie paliwa :
1,7l/100km przy 40km/h
(ciągłe ruszanie z pierwszego biegu jak i jazda w zbyt ekstremalnych warunkach zwiększa zużycie paliwa)
Wskaźniki: :
Szybkość maksymalna 40 km/h,
Stosowane barwy nadwozia:
Wiśniowa,biało-niebieska
Wyposażenie:
Komplet narzędzi, pompka do opon |